Over Winventor Marketing & Design

Winventor Marketing & Design, uw persoonlijke marketingafdeling uit Drenthe. Werkt in een netwerk samen met meerdere bedrijven voor uw integrale marketingaanpak. Bedrijven met elk hun eigen expertise.

Met de voordelen, marktconforme tarieven, slagkracht en de flexibiliteit van een klein bedrijf en de kennis en expertise van een groot bedrijf.

De specialiteit ligt op het gebied van online marketing, internet marketing gecombineerd met offline marketing. Wij zijn de marketingafdeling van uw bedrijf en op afroep beschikbaar.

Onze expertise breidt Winventor Marketing & Design zonodig uit met connecties met een marketeer, grafisch designer, accountmanager, innovatieadviseur, webdesigner, fotograaf, videograaf en tekstschrijver. Zo nodig worden programmeurs ingehuurd.

Marketing & communicatiestrategie

Communicatie is geen wondermiddel. Het biedt niet de oplossing voor alle kwalen. 'Dat is een kwestie van goede communicatie', hoort men als oplossing voor de meest uiteenlopende problemen. Dat klopt ook wel maar meestal slechts gedeeltelijk. Communicatie naar de klant in goede banen leiden is inderdaad een kwestie van goede communicatie. Maar ook van een goed gebruik van beschikbare media, weten wat de klant wil (behoefte) en een visie op de toekomst (uw belofte aan de klant).

Als u een communicatieplan maakt, is het belangrijk om te expliciteren wat u wel en wat u niet gaat aanpakken.

Analyse van de doelstellingen en instrumenten

Een communicatieplan staat altijd in dienst van iets anders. U wilt iets bereiken als ondernemer. In uw analyse betrekt u die ondernemingsdoelstellingen. Vragen die u stelt zijn bijvoorbeeld:

  • Welk resultaat wil de onderneming bereiken?
  • Waarom wil men die resultaten bereiken?
  • Wat zijn de knelpunten daarbij?
  • Wat zijn ontwikkelingen die een handje helpen?
  • Om welke klanten gaat het?
  • Wat verandert er voor hen als de onderneming slaagt in haar aanpak?
  • Wie kunnen helpen om de doelstellingen te bereiken?

Als u een antwoord hebt op deze vragen, kunt u een stapje verder gaan.

De hamvraag is dan: Hoe kunnen we met behulp van communicatie-instrumenten helpen om de doelstellingen te bereiken?

Realiseert u zich dat communicatie nooit of te nimmer voor resultaten kan zorgen. Communicatie is altijd ondersteunend.

Vragen die men in dit stadium stelt, zijn vaak vragen die gaan over wat mensen weten, vinden en willen. Bijvoorbeeld:

  • Wat weten uw doelgroepen over uw dienstverlening?
  • Hoe denken uw doelgroepen over uw dienstverlening, hebben zij daar behoefte aan?
  • Hebben ze een probleem dat de (voorgenomen) dienstverlening helpt op te lossen?
  • Maar u zult ook hele basale vragen over uw doelgroepen moeten stellen:
  • Weten mijn klanten wat mijn dienstverlening inhoudt?
  • Om hoeveel mensen gaat het?
  • Welke media hanteren zij?

Als u de afbakening en analyse rond hebt, is het tijd om een aantal zaken op een rij te zetten:

  • Wie zijn uw voornaamste doelgroepen
  • Wat zijn de communicatiedoelstellingen en wat is de centrale boodschap
  • Uw strategie
  • Uw budget

Al deze punten en meer zijn zeer belangrijk om uw klant te benaderen en de juiste klanten te benaderen via de juiste communicatiekanalen (tv, radio, website, folders etc.).

Als professioneel bedrijf hanteren we deze aanpak (en meer) bij het opzetten en realiseren van onze producten. Neem contact met ons op bij vragen of voor het maken van een afspraak om uw idee├źn en wensen door te nemen en een maatwerkvoorstel te maken.

Winventor Marketing & Design biedt duurzame diensten aan die CO2 neutraal zijn.

Duurzaam hosten. Co2 neutraal
Stacks Image p356586_n356568
Stacks Image p356586_n552855

Verder is Winventor aangesloten bij:

Stacks Image p356586_n627154
Branchevereniging voor Data Driven Marketing

En official reseller en leverancier:

e-mailmarketing
© 2007-2016 Winventor Marketing, Website & Design | Maatwerk - Inventief - Pro-actief | KvK 04083845 | +31643095324