Verkoop op korte termijn en/of duurzame klantrelaties

Keuze: Product/dienst verkoop op korte termijn en/of duurzame klantrelaties.

Als ondernemer heb je veel marketing technieken tot je beschikking. Afhankelijk van je branche, doelgroep, identiteit, product en dienst maak je een keuze voor actie voor.. of communicatie met je klant.

In 9 stappen kom je tot een gedegen overweging tot een effectiever besteden van je marketing budget (tussen 3 en 25% van je omzet).

Wij stellen een marketingcommunicatieplan op en in overleg voeren wij (delen) uit.


E-mail marketing effectief inzetten

E-mail blijft één van de meest krachtigste middelen van de marketingcommunicatiemix. Als u van e-mailmarketing gebruikt maakt, is het van belang om te weten hoe u email zo effectief mogelijk kunt inzetten voor uw organisatie. In dit artikel delen we vijf veel gemaakte fouten in emailmarketing.



Vrijwel alle organisaties maken gebruik van e-mail om (potentiële) bezoekers/ klanten te bereiken. Voorbeelden zijn de wekelijkse of maandelijkse nieuwsbrieven en service mails voor en na afloop van bijvoorbeeld een activiteit zoals vakantie, bioscoopvoorstellingen, concerten en meer. E-mail is een effectieve manier om klanten te informeren over aankomende activiteiten of ander interessant nieuws, maar ook om te achterhalen wat de bezoekers van een activiteit vonden.



De volgende vijf veelvoorkomende fouten moet u proberen te vermijden om ervoor te zorgen dat lezers uw nieuwsbrieven, activiteitenmails en service mails blijven lezen.



1. Verstuur geen mailing zonder duidelijk doel
Bij het versturen van een mailing moet u altijd een duidelijk doel voor ogen hebben. Organisaties maken vaak de fout om een nieuwsbrief of service mail te versturen, omdat het gepland staat.
Formuleer een doel zoals bijvoorbeeld: Wij willen een X aantal nieuwe klanten werven of wij willen 10% meer kaarten verkopen door de mailing.
Een duidelijk geformuleerde doelstelling zorgt ervoor dat u gerichter te werk gaat en na afloop ook het succes van de campagne kunt bepalen. Deze kennis kunt u toepassen op campagnes of voor toekomstige mailing.



2. Maak uw mailing niet te lang
Een grote valkuil: u heeft veel interessante informatie en nieuwtjes over een project, concert, activiteiten, voorstelling etc. die u graag wilt delen met uw lezers. Dit resulteert in een lange e-mail die voor lezers minder aantrekkelijk is om te lezen.
Presenteer uitsluitend het belangrijkste, meest interessante en spraakmakende nieuws.



Over het algemeen geldt: hoe verder onderaan de nieuwsbrief de informatie, hoe minder clicks de links genereren. Het is uiteraard belangrijk om rekening te houden met uw doelgroep en de abonnees op uw nieuwsbrief lijst. Zo is het bij een campagne naar een grote groep ontvangers met diverse interesses belangrijker om de lengte scherp in de gaten te houden dan bijvoorbeeld bij een mailing naar een kleine lijst van mensen met een overeenkomstige specifieke interesse.



3. Verstuur geen onpersoonlijke mailing
U kent ze vast wel: een mail met de aanhef “Beste lezer” of “Beste bezoeker”. Niet persoonlijk gericht aan u. Lezers waarderen het, wanneer zij op een persoonlijke manier worden aangesproken. Zorg ervoor dat de naam van de lezer in de mailing wordt verwerkt. Het is mogelijk om nog een stapje verder te gaan in de personalisatie van uw mailing door te segmenteren en te verwijzen naar voorstellingen, activiteiten, concerten of exposities die ze eerder bezocht hebben.
Of verstuur een automatische verjaardagsmail met een attente boodschap of een kortingscode. Dit geeft lezers het gevoel dat u aan ze denkt en dat u betrokken bent.



4. Verstuur een mailing niet op ongepaste momenten
Het is verstandig om uit statistieken van vorige campagnes te achterhalen wanneer uw doelgroep gewoonlijk hun emailberichten leest. Het is zeer waarschijnlijk zal een groot gedeelte van de doelgroep overdag werkt. Uw mailing verwijnt tussen andere vele mails en is de kans groot dat uw mail niet aandachtig wordt gelezen en misschien zelfs ongelezen, wordt verwijderd.
Het is daarom verstandig om uw mailing vroeg in de avond of in het weekend te versturen. Omdat uw klant zich dan in de privésfeer bevindt en minder gehaast en ontvankelijker is voor uw bericht. Het is goed om te testen op welk tijdstip en op welke dag u uw mailing het beste kunt versturen.



5. Verstuur niet te vaak een mailing
Een veelgemaakte fout is om te vaak een mailing te versturen. Wanneer u dit doet, zullen mensen minder vaak het bericht openen of misschien zelfs markeren als spam. Het is wel belangrijk om te onthouden dat relevantie altijd voor frequentie gaat. Er zijn talloze momenten denkbaar waarop een extra mailing loont. Door te meten of ontvangers de extra mailing ook echt relevant vonden (bijvoorbeeld door het afzetten van opening-, click- en/of conversiepercentage tegen reguliere mailings), evalueert u het effect.

Lees meer berichten

Winventor Marketing & Design biedt duurzame diensten aan die CO2 neutraal zijn.

Duurzaam hosten. Co2 neutraal
Stacks Image p357133_n356568
Stacks Image p357133_n552855

Verder is Winventor aangesloten bij:

Stacks Image p357133_n627154
Branchevereniging voor Data Driven Marketing

En official reseller en leverancier:

e-mailmarketing
© 2007-2016 Winventor Marketing, Website & Design | Maatwerk - Inventief - Pro-actief | KvK 04083845 | +31643095324