Samenwerking met Nederlands E-mail marketing bedrijf

E-mail marketing

Vanmiddag een samenwerkings-overeenkomst getekend met een bedrijf voor het leveren van e-mail marketing campagnes. Wij zijn daarmee tevens reseller geworden van het zeer snel groeiende bedrijf.


Online zijn veel e-mail campagne en nieuwbrief software pakketten beschikbaar. Bijvoorbeeld Copernica, Sendy, MadMimi, MailChimp, AWeber, en Newsletter Mailer. Allen hebben hun voor en nadelen: prijs, ondersteuning, engelstalig, complexiteit, bruikbaarheid, mobiel leesbare nieuwsbrieven. Het is vaak een aardige zoektocht waarbij de keuze uiteindelijk vaak valt op laag geprijsde pakketten.


Vandaag is Winventor Marketing & Design bewust de samenwerking aangegaan en reseller geworden met een Nederlandstalige aanbieder van online e-mail marketingsoftware met meer dan 8 jaar e-mail marketing ervaring. De ondersteuning wordt volledig door ons gegeven. Het opzetten van e-mail-campagnes, redigeren van nieuwsbrieven en realiseren van landingspagina's voor campagnes.


Sinds de komst van smartphones is het gebruik en effectiviteit van e-mail marketing weer gestegen. Lees "E-mail marketing effectief inzetten". Steeds meer bedrijven beseffen dat de klant persoonlijk benaderd wil worden zonder dat het de irritatiegrens benadert. Middels een goed afgestemde e-mail marketing campagne houdt u contact met uw bestaande klant en kunt u hen af en toe laten weten wat u levert, hen te informeren met bijzondere informatie of nieuwe ontwikkelingen binnen uw bedrijf.


Wilt u meer weten, neem dan contact op zodat we met een kop koffie uw kansen en mogelijkheden kunnen bespreken.

Kansen voor E-mail marketing zijn gegroeid

E-mail marketing

De mobiele opening score voor e-mails is in de afgelopen 5 jaar met 30% gestegen.


Veel meer dan de helft van alle nieuwsbrieven worden onderweg gelezen. Het is zelfs waarschijnlijker dat uw nieuwsbrief eerst in een quick scan-modus op een mobiel apparaat wordt bekeken en bij voldoende interessante inhoud wordt deze later opnieuw geopend op de persoonlijke desktop van de ontvanger, terwijl hij/zij geniet van een pepermuntthee, koffie of anders lekkers in een meer comfortabele setting.


Voor bedrijven die afhankelijk zijn van nieuwsbrieven is het een gevecht om hun mail zo lang mogelijk in de inbox van elke ontvanger te laten "leven". Het is voor hen een soort actie game waarbij alleen de sterkste overleeft. Overal moet men rekening mee houden, vooral op de leesbaarheid op smartphones en tablets.


Mobiele functies, zoals de nieuwe 3D Touch ervaring op de iPhone 6s, het verhogen van resoluties, de toename van schermformaten vermeerderd met de grote diversiteit aan smartphones en besturingssystemen, maakt het steeds belangrijker om op de details, sfeer, gevoel, leesbaarheid, inhoud en call to action te letten.


Een korte Peek en Pop bijvoorbeeld, is essentieel in de eerste mobiele screening. Dit is de functie waarin de ontvanger in enkele regels de afzender, onderwerpregel en 30 eerste woorden kan lezen en daarop besluit om de mail te behouden of te verwijderen. Daarna volgt de indruk op de diverse andere apparaten.


Winventor Marketing & Design ontwerpt en maakt templates die men kan importeren in diverse mailprogramma's (ook mailchimp etc). Deze templates zijn direct geschikt voor de diversiteit aan apparaten. Responsive templates worden op maat gemaakt (kleuren, lettertypen, buttons, afbeeldingen etc etc). Ook kan een complete e-mail marketing campagne worden opgestart en bijgehouden.

Zelf een website bouwen

Het bouwen van een huis kan iedere handig persoon. Weet u of u overal aan gedacht heeft en of de bouw voldoet aan: vergunningen, praktisch, veiligheid, comfort, overlast, duurzaamheid, energie, aanpasbaarheid, inbraak etc

Ook bij websites geldt, dat er meer is dan waar in eerste instantie aan gedacht wordt bij het zelf bouwen of door een handig persoon. Pas later komen bedrijven er achter dat het niet is wat men er van had verwacht en zijn teleurgesteld en haken af

De webdesigner, webbouwer en marketeer zijn de ontwerper, bouwer en architect van uw website.

Een website is business. Het kost geld en hoort meer op te leveren.

www.winventor.nl draagt graag bij aan de continuïteit, zichtbaarheid en eventueel groei van uw bedrijf.
Maak een vrijblijvende afspraak voor het bespreken van aandachtspunten, kansen en mogelijkheden.

Wat is de waarde van uw website

  • Hoe bepaalt u de waarde van uw website in uw bedrijfsvoering?
  • Neemt de waarde ervan toe of af. Gaan de kosten boven de baten uit, dan stopt u er liever mee. Het kan anders.
  • Is uw website uitsluitend een "visitekaartje en flyer" of verdient u er geld mee.
  • Welke mogelijkheden heeft u allemaal zodat uw website geld en omzet oplevert.

Vraag naar de meest gemaakte fouten in een vrijblijvend gesprek met www.winventor.nl en hoe u het anders kunt doen.

Neem contact op voor het maken van een afspraak

Adwords campagnes, zelf doen of uitbesteden.

U betaalt zich arm aan AdWords campagnes

Weet u hoeveel bezoekers op uw site komen, anders dan via betaalde kliks? Weet u hoeveel bezoekers op zoek zijn naar uw product/dienst?

Is uw bedrijf zichtbaar via zoekmachines zonder betaalde kliks?

Naast de aanschaf van een website (hoeft niet duur te zijn) zult u ook minstens aanvullend moeten investeren in zoekmachine-optimalisatie (SEO). Een hoge investering op korte termijn en nauwelijks kosten op lange termijn. De opbrengst merkt u bijna onmerkbaar aan uw toenemende omzet.

Geen aandacht besteden aan uw website werkt negatief in de positie bij zoekmachines.

Een website moet voldoen aan 200 zoekmachine-criteria en Www.winventor.nl is u graag van dienst bij de zoekmachine-optimalisatie van uw website/webshop

Zelf zoekmachine-optimalisatie (SEO) uitvoeren

Mocht u zelf uw website, zoekwoord geschikt willen maken, zodat deze beter scoort in de zoekmachines, volgen hieronder enkele basis tips.



Richt u op de juiste zoekwoorden
Het is belangrijk dat u optimaliseert voor de juiste zoekwoorden waarop u gevonden wilt worden maar vooral ook waarop u weet waarop uw klanten zoeken. Het heeft geen zin om u zich te richten op zoekwoorden die geen resultaat met zich meebrengen.



Bekijk uw concurrenten
Wie zijn uw concurrenten voor bepaalde zoekwoorden en waarom staan zij bovenaan? Als u dit achterhaalt heeft, weet u wat u moet doen om ervoor te zorgen dat uw website beter scoort.

De juiste titel
Een zeer belangrijk punt, is de titel van uw website, maar ook de titels van elke pagina binnen uw website. Zorg dat deze informatief is (zodat mensen weten waarnaar ze doorklikken) én dat de titels de zoekwoorden bevatten waar u voor wilt scoren met de betreffende pagina.



Content
Wanneer u een goede titel hebt, is het belangrijk dat de tekst (body) op de pagina ook deze zoekwoorden bevat. De tekst moet overeen komen met de titel.



Keywords
De zoekwoorden uit de titel en de pagina moeten ook weer terugkomen in de keywords van de betreffende pagina.



Metadescription
De zoekwoorden moeten ook weer terugkomen in de metadescription van elke pagina. Deze metadescription moet tegelijkertijd een leesbare toelichting zijn voor uw klant zodat zij in een oogopslag kunnen zien waar uw pagina over gaat.



URL
Daarnaast is het van belang dat ook de zoekwoorden zoveel mogelijk terugkomen in de url (link-adres) van elke pagina.

Links, links en nog eens links!
Het belangrijkste van zoekmachine optimalisatie is het verkrijgen van kwalitatieve links naar uw website. Meld u aan bij relevante verzamelpagina’s zoals startpagina of uw branchevereniging.



Het is goed mogelijk en u bent niet de eerste, dat u na het lezen van deze tips, de zoekwoorden optimalisatie aan een expert over wilt laten. Neem contact met ons op voor het doorspreken van de mogelijkheden en uw wensen.

Verkoop op korte termijn en/of duurzame klantrelaties

Keuze: Product/dienst verkoop op korte termijn en/of duurzame klantrelaties.

Als ondernemer heb je veel marketing technieken tot je beschikking. Afhankelijk van je branche, doelgroep, identiteit, product en dienst maak je een keuze voor actie voor.. of communicatie met je klant.

In 9 stappen kom je tot een gedegen overweging tot een effectiever besteden van je marketing budget (tussen 3 en 25% van je omzet).

Wij stellen een marketingcommunicatieplan op en in overleg voeren wij (delen) uit.


E-mail marketing effectief inzetten

E-mail blijft één van de meest krachtigste middelen van de marketingcommunicatiemix. Als u van e-mailmarketing gebruikt maakt, is het van belang om te weten hoe u email zo effectief mogelijk kunt inzetten voor uw organisatie. In dit artikel delen we vijf veel gemaakte fouten in emailmarketing.



Vrijwel alle organisaties maken gebruik van e-mail om (potentiële) bezoekers/ klanten te bereiken. Voorbeelden zijn de wekelijkse of maandelijkse nieuwsbrieven en service mails voor en na afloop van bijvoorbeeld een activiteit zoals vakantie, bioscoopvoorstellingen, concerten en meer. E-mail is een effectieve manier om klanten te informeren over aankomende activiteiten of ander interessant nieuws, maar ook om te achterhalen wat de bezoekers van een activiteit vonden.



De volgende vijf veelvoorkomende fouten moet u proberen te vermijden om ervoor te zorgen dat lezers uw nieuwsbrieven, activiteitenmails en service mails blijven lezen.



1. Verstuur geen mailing zonder duidelijk doel
Bij het versturen van een mailing moet u altijd een duidelijk doel voor ogen hebben. Organisaties maken vaak de fout om een nieuwsbrief of service mail te versturen, omdat het gepland staat.
Formuleer een doel zoals bijvoorbeeld: Wij willen een X aantal nieuwe klanten werven of wij willen 10% meer kaarten verkopen door de mailing.
Een duidelijk geformuleerde doelstelling zorgt ervoor dat u gerichter te werk gaat en na afloop ook het succes van de campagne kunt bepalen. Deze kennis kunt u toepassen op campagnes of voor toekomstige mailing.



2. Maak uw mailing niet te lang
Een grote valkuil: u heeft veel interessante informatie en nieuwtjes over een project, concert, activiteiten, voorstelling etc. die u graag wilt delen met uw lezers. Dit resulteert in een lange e-mail die voor lezers minder aantrekkelijk is om te lezen.
Presenteer uitsluitend het belangrijkste, meest interessante en spraakmakende nieuws.



Over het algemeen geldt: hoe verder onderaan de nieuwsbrief de informatie, hoe minder clicks de links genereren. Het is uiteraard belangrijk om rekening te houden met uw doelgroep en de abonnees op uw nieuwsbrief lijst. Zo is het bij een campagne naar een grote groep ontvangers met diverse interesses belangrijker om de lengte scherp in de gaten te houden dan bijvoorbeeld bij een mailing naar een kleine lijst van mensen met een overeenkomstige specifieke interesse.



3. Verstuur geen onpersoonlijke mailing
U kent ze vast wel: een mail met de aanhef “Beste lezer” of “Beste bezoeker”. Niet persoonlijk gericht aan u. Lezers waarderen het, wanneer zij op een persoonlijke manier worden aangesproken. Zorg ervoor dat de naam van de lezer in de mailing wordt verwerkt. Het is mogelijk om nog een stapje verder te gaan in de personalisatie van uw mailing door te segmenteren en te verwijzen naar voorstellingen, activiteiten, concerten of exposities die ze eerder bezocht hebben.
Of verstuur een automatische verjaardagsmail met een attente boodschap of een kortingscode. Dit geeft lezers het gevoel dat u aan ze denkt en dat u betrokken bent.



4. Verstuur een mailing niet op ongepaste momenten
Het is verstandig om uit statistieken van vorige campagnes te achterhalen wanneer uw doelgroep gewoonlijk hun emailberichten leest. Het is zeer waarschijnlijk zal een groot gedeelte van de doelgroep overdag werkt. Uw mailing verwijnt tussen andere vele mails en is de kans groot dat uw mail niet aandachtig wordt gelezen en misschien zelfs ongelezen, wordt verwijderd.
Het is daarom verstandig om uw mailing vroeg in de avond of in het weekend te versturen. Omdat uw klant zich dan in de privésfeer bevindt en minder gehaast en ontvankelijker is voor uw bericht. Het is goed om te testen op welk tijdstip en op welke dag u uw mailing het beste kunt versturen.



5. Verstuur niet te vaak een mailing
Een veelgemaakte fout is om te vaak een mailing te versturen. Wanneer u dit doet, zullen mensen minder vaak het bericht openen of misschien zelfs markeren als spam. Het is wel belangrijk om te onthouden dat relevantie altijd voor frequentie gaat. Er zijn talloze momenten denkbaar waarop een extra mailing loont. Door te meten of ontvangers de extra mailing ook echt relevant vonden (bijvoorbeeld door het afzetten van opening-, click- en/of conversiepercentage tegen reguliere mailings), evalueert u het effect.

Een simpele strategie om uw business te voorzien van goede content

Recycling is iets wat achteraf gebeurt. Het voorgaande wordt bewerkt en weer bruikbaar gemaakt. Zo gebeurt het ook met veel content. Het is een aanpassing van het voorgaande.
Goede content is opnieuw opgezet, gebouwd vanuit een kern boodschap en tegelijk geschikt voor meerdere communicatie platformen en formaten en geschikt om meerdere doelgroepen te bereiken.



In plaats van, met behulp van een „snel klaar boodschapjes” aanpak te werken, is het beter om elk onderdeel als een onderdeel van een groter geheel te behandelen en te beschouwen. Of anders, zoals bij het schrijven van een boek of een scriptie, hak je de boodschap in hapklare kleinere brokken, welke je misschien weer verder kunt opknippen, waarna je elk deel gaat uitwerken.



Voordat u aan de slag gaat met deze aanpak, is het goed om de volgende twee punten in uw achterhoofd te houden.
De kern boodschap als een enkele boodschap en focus te hanteren. Dit kan op basis van trefwoorden of content waarin u een leidende positie in wilt nemen, de autoriteit-positie.



De tweede kern boodschap is, dat u geen inhoud maakt wat is opgebouwd als een 'pan minestrone soep', wat alle ingrediënten bevat wat u zich maar kunt bedenken. U moet dus beslist niet alle bedrijfs activiteiten in 1 verhaal willen vertellen. Uw inhoud moet nuttig en inspirerend zijn en toegesneden zijn op de behoeften van de mensen die u probeert te bereiken. Kortom niet als zender schrijven, maar schrijven wat je als ontvanger zou willen lezen.

Lees meer berichten

Winventor Marketing & Design biedt duurzame diensten aan die CO2 neutraal zijn.

Duurzaam hosten. Co2 neutraal
Stacks Image p357133_n356568
Stacks Image p357133_n552855

Verder is Winventor aangesloten bij:

Stacks Image p357133_n627154
Branchevereniging voor Data Driven Marketing

En official reseller en leverancier:

e-mailmarketing
© 2007-2016 Winventor Marketing, Website & Design | Maatwerk - Inventief - Pro-actief | KvK 04083845 | +31643095324